دانستی‌ها

تاریخچه پیچ‌ گوشتی‌ ها و گذشته پیچ گوشتی ها

تاریخجه پیج گوشتی
5 13 - تاریخچه پیچ‌ گوشتی‌ ها و گذشته پیچ گوشتی ها

تاریخچه پیچ‌ گوشتی‌ ها، جایی که همه چیز شروع شد.

برای آشنایی با تاریخچه پیچ‌ گوشتی‌ ها ، باید از کلید اصلی که آنها را اختراع کرده است، عبور کنیم، که البته پیچ‌ها هستند. ایده پیچ که یک صفحه شیب دار است و به دور یک محور مرکزی می‌چرخد​​، قدیمی است. طراحی پیچ با پیچ پیچ با پیچ ارشمیدس آغاز شد، جایی که او آن را به عنوان ابزاری برای بیرون کشیدن آب از انبار کشتی‌ها مطرح کرد. این راهی برای کشیدن آب به صورت عمودی -یا تقریبا عمودی- با استفاده از یک پیچ بزرگ چوبی، معکوس کردن آن و بیرون کشیدن آب از جایگاه بود.

فرگشت بعدی این اصل بسیار دیرتر از دوره هلنیستی برای فشار دادن انگور و زیتون برای به دست آوردن شراب و روغن استفاده شد. از همان طراحی چوب پنبه استفاده کرد اما به جای چرخش به سمت بالا به سمت پایین چرخید. با این حال ، از پیچ ها به اندازه امروزه استفاده نمی شود. روشهای دیگری برای بستن اجسام مانند دم کبوتر و رولپلاک و همچنین آشکارا میخ وجود داشت.

تاریخچه پیچ‌ گوشتی‌ ها به قرن 15 باز می‌گردد، پیچ‌ها برای اولین بار به عنوان چفت کننده تولید می‌شوند. استفاده اولیه آنها به عنوان یک بست برای زره‌​​های قرون وسطایی و همچنین سلاح گرم بود. در آن زمان، پیچ گوشتی‌ها فقط برای سرویس این سلاح‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. و معمولاً آنها را “پیچ گردان” یا “پیچ پیچ” می‌نامیدند. درنتیجه، معمولاً از پیچ و پیچ گوشتی استفاده نمی‌شد و مردم عادی از آنها استفاده نمی‌کردند.

در سال 1760، دو برادر انگلیسی، جاب و ویلیام وایت، یک دستگاه پیچ ساز را ثبت کردند که از یک فایل برای بریدن نخ‌ها استفاده می‌کرد – به دنبال پیچ پیچ سربی. این امر اجازه تولید انبوه پیچ را داد و پیش ساز ماشین های تولید انبوه صنعتی بود. این امر تا زمانی که روند نورد سرد تا زمانی که مهندسی، مواد و ماشین آلات انقلاب صنعتی به پیچ های مفید در پروژه های ساختمانی تبدیل نشده بود، بهبود یافت.

پیچ گوشتی رابرتسون

PL Robertson کانادایی (1951-1879) اولین و بزرگترین تغییر دهنده بازی را در سال 1908 اختراع کرد. حرکت مربعی بر روی سر پیچ نسبت به پیچ‌های شکاف دار پیشرفت بود زیرا پیچ گوشتی در حین نصب دیگر از سر بیرون نمی‌خورد. علاوه بر این، شرکت فورد موتور، یکی از اولین مشتریان رابرتسون، همچنین بیش از هفت صد پیچ رابرتسون در ماشین مدل T خود را در اوایل 20 استفاده هفتم قرن.

تاریخچه پیچ گوشتی فیلیپس

28 سال بعد، هنری فیلیپس با طراحی جدیدی که از شخص دیگری خریداری کرده بود، وارد صحنه شد و دوباره طراحی کرد. هنگامی که رابرتسون حق اختراع خود را از دست داد، پنجره ای از فرصت به روی فیلیپس باز شد. نوآوری او طراحی متقاطع شکل بود که پیچ را هنگام چرخاندن محکم نگه می‌داشت و هنگامی که پیچ محکم در جای خود قرار می گرفت، اجازه می‌داد راننده به بیرون لغزش کند. این پیچ‌ها می‌توانند گشتاور بیشتری بگیرند و می‌توانند بست‌های محکم‌تری  را ایجاد کنند.

پیچ گوشتی تورکس

چند سال بعد ، در سال 1967 ، راننده Torx به منظور جلوگیری از “خروج” طراحی شد. این جایگزینی برای پیچ گوشتی فیلیپس بود. رانندگان Torx دارای شش لوب هستند که سطح تماس را بالاتر می برد. بنابراین ، پیچ های Torx می توانند گشتاور بیشتری را به جای پیچ های فیلیپس تحمل کنند و همچنین می توانند به راحتی از بین بروند. این اختراع یک قدم جلوتر رفت و Torx و انواع دیگر پیچ گوشتی های امنیتی اختراع شد. همانطور که دیده اید ، اپل Pentalobe را در سال 2009 راه اندازی کرد.

تاریخچه پیج گوشتی تنها صد سال است که پیچ گوشتی ها و پیچ ها در مشاغل و نیازهای تخصصی مختلف بسیار کاربردی شده اند. آنها در تغییرات بی شماری در مورد کاری که زمانی کار بسیار سختی بود به ما کمک کرده اند. در حال حاضر ما می توانیم پیچ گوشتی های چکشی ، مجموعه های Torx ، مجموعه های شش گوش و بسیاری پیچ های دیگر را به عنوان بست در دسته ابزار دستی ببینیم.

منبع:

RONIX

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *