دانستی‌ها

انواع چکش، 3 نوع از چکشی که هر DIYer باید بداند(و چه زمانی ازشون استفاده کنید.)

چکش

 به انواع چکش در فروشگاه ابزارآلات سر بزنید، چند نوع چکش متفاوت ازهم پیدا خواهید کرد. طرح‌های تولید شده توسط هرکاری در صنعت ابزار تولید شده‌اند و که برای انتخاب یک چکش برای اضافه کردن به جعبه ابزارتان خیلی گمراه کننده است که چه نوع چکشی  را بخرید. با دقت نگاه کنید، و خواهید دید که در کل سه نوع چکش خاص در اندازه‌های متفاوت تقسیم می‌شود.

  1. چکش میخ‌کش
  2. چکش سرگرد
  3. چکش پتک

Types of Hammers 226x300 - انواع چکش،  3 نوع از چکشی که هر DIYer باید بداند(و  چه زمانی ازشون استفاده کنید.)

 

هر خانوار برای تعمییرات و کازاهای روزمره‌ای  به حداقل یک چکش نیاز دارد. زمانی که قاب عکسی را روی دیوار بگذارید یا قطعه ای قالبی را به کف بچسبانید. برای اکثر DIYer که در خانه همچین نوع کارهای انجام می‌دهند، انواع چکش مورد استفاده‌شان چکش میخ‌کش است که بین ۱۶ تا ۲۰ اونس وزن دارد. در ادامه، ما بیشتر بررسی می‌کنیم که چرا چکش‌میخ‌کش برای استفاده کردن رایج هست و همچنین هرنوع چکش به کارهای متفاوتی به بهترین نحوه طراحی شده است.

 

 

 

همه انواع چکش‌ در اندازه‌های مختلف بین ۸ تا ۴۲ اونس وزن دارند موجود هستند، بیشتر وزن چکش از کل این ابزار سرچکش است. سرچکش سبک‌ برای کارهای ساده خانگی مناسب است، اما در چارچوب پروژه‌های بزرگ و کارهای سنگین سرچکش سنگین بیشتر مورد نیاز است. چکش‌هایی که وزن آنها به مراتب بیشتر از ۲۰ اونس است- که ما بیشتر درمورد چکش‌های ۳۲ اونس صبحت می‌کنیم- برای کارگران حرفه‌ای ساختمانی ساخته شده است.

Types of Hammers Claw Hammer - انواع چکش،  3 نوع از چکشی که هر DIYer باید بداند(و  چه زمانی ازشون استفاده کنید.)

۱.انواع چکش میخ‌کش معمولا برای نجاری و تعمیرات خانگی استفاده می‌شود.

برای اکثر ما، بین انواع چکش ،‌ این همان نوع از چکشی است که در مواقع مورد نیاز لازم داریم. سر فولادی چکش‌میخ‌کش دو کار انچام می‌دهد صورت پهنش میخ را میکوبد و صورت دوشاخه پشتش میخ‌ها را از چوب بیرون می‌کشد. دسته این ابزار از فایبرگلاس، چوب(معمولا چوبی سفت، فنری) و یا فولاد است. بین فایبرگلاس یا فولاد یک کدومشون را انتخاب کنید و همچین دارای دسته لاستیکی و پلاستیکی یا وینبل برای راحتی و دفع ضربه است.

چکش میخ‌کش را می‌توان در اندازه‌های مختلفی خریداری کرد. چکش‌های کوچک ممکن فقط چند اونس وزن داشته باشند. چکش‌های بزرگ (برای استفاده از میخ‌های بزرگ طراحی شده‌اند.) دارایی سرچکش‌های تا وزن ۲۸ اونس و دسته آنها به طول ۱۸ اینچ هستند.  یک چکش بااندازه متوسط با سر ۱۶ اونسی و دسته ۱۶ اینچی طیف وسیعی از کارهارو انجام می‌دهد، اگرچه کار قاب بندی به طور معمول قدرت بیشتر می‌خواهد یک چکش سنگین‌تر ۲۰ اونس نیاز دارد.

من پیشنهاد می‌کنم موارد چکش‌های بزرگ را برای کارهای بزرگ مثل ساختمان سازی با کارهای سخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارهای درخانه سخت نیستند و چکش‌های سنگین و بزرگ در خانه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

میخ‌کش چکش نسیت به اندازه‌اشان مختلف هستند.

  1. چکش‌های کوچیکتر معمولا شاخک‌های باانحنای تیزتر دارند.
  2. چکش‌های بزرگتر اغلب دارای شاخک‌های بزرگتر هستند و گاهی اوقات به‌عنوان چکش‌های خراب کننده یا پاره کننده شناخته‌ می‌شوند. زیرا پنجه برای جدا کردن عناصر چوبی به کار تخریب می‌شود استفاده کرد.

چکشی را که انتخاب می‌کنید، صورت صافش در نظر بگیرید.

    • یک سرصاف(که به آن صورت آسیاب هم نیز گفته می‌شود) به جلوگیری از ضربه‌های نگاهی کمک می‌کند، زیرا دندانه سرمیخ را می‌گیرند. به این امر به ویژه هنگام کارهایی که شامل ضربه محکم و محکم کردن چارچوب بندی و میخکوب کردن با انگشتان مفید است.
    • صورت صاف چکش، کمی محدب(کمربند) برای کار نهایی انتخاب می‌شود. در چکش‌های میخ‌کش صورت صاف معمولا نشانه کالا درجه دو است.

کشیدن میخ‌ فشار زیادی به چکش وارد می‌کند. اگز طرفدار چکش دسته چوبی هستید( و بسیاری از ما طرفدار آن هستیم)، برای کشیدن میخ از آن کم استفاده کنید. یک میله آهنی برای کشیدن میخ‌های دو ونیم اینچی در جعبه ابزار خود نگه دارید.

 

Types of Hammers Ball Peen Hammer - انواع چکش،  3 نوع از چکشی که هر DIYer باید بداند(و  چه زمانی ازشون استفاده کنید.)

۲. انواع چکش‌ سرگرد برای فلزکاری طراحی شده‌اند.

چکشی که به آن چکش مهندسی می‌گویند، برای بسیاری از کارهای فلزی استفاده می‌شوند. چکش‌سرگرد به جاد داشتن دوشاخه، دارای یک سطح خیلی صاف دریک صورت و یک صفحه گرد در طرف دیگر است. سر گلوله‌ای فولادی سخت شده و کمتر از چکش‌میخ‌کش‌ای تراشیده می‌شود. برای استفاده کنندگانی با پانچ و قلم درز ، نصب پرچ و شکل دادن به فلز مناسب‌تر است. برخلاف چکش‌های‌میخ‌کش ای، که دسته‌های گوناگونی دارند، این توع از معمولا از گیاه کندو ساخته‌ می‌شوند.

وزن سر معمولی برای چکش‌های سرگرد چهار، هشت، ۱۲ و حداکثر ۳۲ اونس است. اما وقتی نوبت به استفاده از قلم درز می‌رسد، چکش‌میخکش ابزار مناسبی نیست. بنابراین داشت یک چکش سرگرد یا چکش بتکی‌‌(به پایین مراجعه کنید) ایده خوبی است. سرگرد همچنین می‌تواند برای استفاده در میخ‌های سنگین و کارهای دیگر که وزن و سختی زیادی دارند استفاده شود.

 

Types of Hammers Club Hammer - انواع چکش،  3 نوع از چکشی که هر DIYer باید بداند(و  چه زمانی ازشون استفاده کنید.)

3. انواع چکش‌ بتکی در اصل پتک‌های کوچکی برای استفاده در اسکنه یا چوب است.

انواع چکش‌ های چوبی دارای دو صورت یکسان و دسته کوتاه(معمولا ۱۰ اینچ طول) هستند.  هردوصورت را می‌ةوان مورد استفاده قرار داد، اگرچه دلیل اصلی برای صورت دوم این است که در سر چکش و استفاده از چکش تعادل ایجاد کنند. دسته‌های چوبی معمولا از درخت کندو ساخته می‌شوند، هرچند چکش‌های چوبی دسته فایبرگلاس در دسترس هستند.

چکش‌بتکی به اندازه‌ای سبک است که می‌توان آن را به راحتی با یک دست مدیریت کرد.  یک چکش بتکی با سر دو و نیم‌پوندی اندازه مفیدی است، اگرچه مدل‌های سه و پنج پوندی نیز رایج هستند.

چکش بتکی مانند برادر بزرگترش، پتک، برای استفاده چوب یا پانچ  و تخریب سنگ تراشی استفاده می‌شود. گاهی به آن‌ها چکش‌های  حفاری دستی می‌گویند زیرا اغلب برای استفاده  مته‌های سنگ تراشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در استفاده از این ابزار، اجازه دهید وزن سر چکش بتکی تا آنچا که ممکن است کار شود. برای ضربات سبک، وزن به تنهای نیروی کافی را تامین می‌کند. فقط کافیه روی سر شی چکش بزنید.  برای نیروی بیشتر، ابزار را همانند چکش‌های دیگر بچرخانید، دوباربه یک نیرو محکم بزنید. این امر به ویژه در هنگام استفاده از چکش چوبی برای تخریب بسیار مهم است، زیرا قدرت برخورد با بنا دیوار زیاد است.  به عنوان مثال، اگر چکش را بسیار محکم بزنید، نیروی که به بازوی شما منتقل می‌شود و شما را در درد مچ، آرنج یا حتی شانه قرار می‌دهد.

هنگام استفاده از چکش بتکی همیشه از عینک ایمنی استفاده کنید: سنگ، سنگ‌تراشی یا سایر تکه‌های ‌آوار به راحتی می‌توانند در خوا پخش شوند و خطری جدی برای چشم شما ایجاد کنند.

منبع پست:

bobvila

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *