دانستی‌ها

4 مراحل فرگشت‌ (تکامل) مختصر ابزارها

تاریخجه ابزار آلات

فرگشت ، ما  می‌دانیم که سابقه استفاده از ابزار توسط انسان‌ها تقریبا به ۳ میلیون سال پیش برمی‌گردد و از آن زمان به بعد، ابزارها هر روز در حال بهبود، ارتقاء و کارآمدتر شدن  هستند تا نیازه‌های تک تک کارهای مارا برآورده کند. ابزارهایی از هر نوع طراحی و اختراع شده‌اند تا کارها را آسان‌تر کنند و این ماهیت ابزارآلات هستند. در سال‌های اولیه، انسان‌ها برای جابه‌جایی، بریدن و شکار حیوانات از ابزارهای دستی اولیه مانند چوب، سنگ‌های تیز و چرخ استقاده کردند.

 

 

1 8 - 4 مراحل فرگشت‌ (تکامل) مختصر ابزارها

این ابزارهای ساده و ابتدایی سپس توسعه و بهینه‌سازی شدند و پیچیده‌تر و مفبدتر و کاربردی‌تر شدند یعنی فرگشت (تکامل) یافتند. بشر از ابزارها برای انجام ساده‌ترین کارها تا پیچیده‌ترین کارها استفاده کرده است. ما از یک چاقوی ساده برای برش و دستگاه‌های بسیار پیچیده برای سفر به سایر سیاره‌ها استفاده کرده‌ایم.

2 8 - 4 مراحل فرگشت‌ (تکامل) مختصر ابزارها

وقتی بشر آتش را کشف کرد.

اما سوال این است که این ابزارها با چه سرعتی فرگشت (تکامل) یافته‌اند و چه نوع فناوری و کشفی به توسعه آنها کمک کرده است.

حوب من باور دارم که اولین کشفی که تفاوت بزرگی در زندگی انسان‌ها یه وجود آورد، آتش بود! قبل از کشف آتش، انسان‌های اولیه بسیار متفاوت زندگی می‌کردند. مثل خوردن غذاهای خام و استفاده از سنگ‌ّهای تیزی یزای دفاع از خود در برابر حیوانات وحشی و شکار حیوانات برای تغذیه اشان. ابزاری مثل سنگ تیز برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفت تا آتش کشف شد.

با آتش، مهارت  ذوب شدن پیدا شد و مرحله طلایی ابزارها و توسعه شیوه زندگی را شزوع شد. با ذوب کردن آهن و تبدیل آن به اشکال مختلف، چاقوها و خنجرهای اولیه  ساخته شدند. این اجسام با گذشت زمان پیچیده‌تر می‌شدند و تبدیل به چکش، میخ، پیچ و پیچ‌گوشتی می‌شدند که زندگی را برای ما انسان‌ها بی‌نهایت آسان می‌کرد. ابزارهای دستی برای نسل‌ها و قبل از یافتن برق مورد استفاده قرار می‌گرفت.

3 8 - 4 مراحل فرگشت‌ (تکامل) مختصر ابزارها

 

وفتی بشر برق  را اختراع کرد

با برق داستان به کلی تغییر کرد. در حال حاضر یک منبع قدرت عالی وجود داشت که می‌توانست ابزارها را با انرژی و تلاش بسیاری کمتری کار کند. درسال 1895 اولین ابزار برقی توسط شرکت C&E ساخته شد. دریل برقی. بسیاری از کارشناسان می‌گویند سال ۱۸۹۵ به خاطر آن اختراع سالی است که باید به خاطر سپرد.

این دریل برقی دریچه‌ای را برای همه مخترعان و ذهن‌های بزرگ آن زمان باز کرد تا فناوری را به جلو ببرد. این دریل از نظر اندازه بسیار بزرگ بود و بسیار سنگین بود و برای سوراخ کردن طولانی مدت مناسب نبود. این ابزار برقی خیلی کند بود و کار ‌آمد نبود اما اولین ابزار برقی بود که توسط بشر ساخته شد.

4 8 - 4 مراحل فرگشت‌ (تکامل) مختصر ابزارها

بعدا در سال ۱۹۱۰ بلک اند دکر یک تغییر انقلابی در طراحی ابزارآلات برقی اعمال کرد و یک دریل فوق العاده ساخت که وزن آن بسیار سبک‌تر و خیلی هم قوی‌تر بود. با گذشت زمان با گسترش و توسعه فناوری و اختراعات جدید، طرح‌ها هر روز بهتر و بهتر می‌شدند و امروزه می‌توانید هزارن مارک و مدل را پیدا کنید که ابزارهای برقی را به صورت حرفه‌ای تولید می‌کنند.

این دریل برقی تنها نمونه ای از تاریخچه ابزارهای برقی بود و تنها نوک کوه یخ است. ابزارهای برقی زیادی وجود دارد که عملکردهای متفاوتی برای انجام انواع کارها دارند. ابزارهای برقی را می توان به دسته‌های مختلفی مانند نجاری، چکش‌های روتاری و تخریب، میتر و اره‌های برش دهنده، تفنگ‌های اسپری، تفنگ‌های چسب، مته و دریل و پیچ گوشتی، دمنده و جاروبرقی، آسیاب زاویه‌ای و کمپرسور هوا تقسیم بندی کرد. تقریباً همه این ابزارهای برقی دارای موتورهای جهانی هستند که معتقدند کارآمدترین آنها هستند.

اکنون می‌دانید که چگونه برق  راه فرگشت  را در ابزارها تغییر داد. اما برق پایان راه نبود. تازه شروع کار فرگشت (تکامل) بود.
5 1024x512 1 - 4 مراحل فرگشت‌ (تکامل) مختصر ابزارها

بکارگیری باطری برای ابزار آلات

با استفاده از این فناوری‌های سریع و نگران‌کننده، نسل جدیدی از ابزارهای شارژی به بازار آمد. ابزارهایی که از باتری استفاده می‌کنند. این ابزارها سبک‌تر، قابل حمل و قدرتمند بودند. آنها به زودی در هر مجموعه ابزار مخصوص ، حرفه ای و کاربرد خانگی جای خود را پیدا کردند. آخرین نسخه‌های این ابزارهای شارژی حتی ضد آب و ضد ضربه هستند که آنها را برای مشاغل خاص بسیار خاص و مهم می‌کند.

این خط زمانی تکنولوژی و توسعه برای همه چیز صدق می‌کند و بنظر می‌رسد با توجه به سرعت بخشیدن به فناوری‌های روز، نسل جدیدی از ابزارها وجود خواهند داشت.

منبع:

ronixtools.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *